سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ئاگرین


پس از نگارش چند مطلب منتقدانه ، دوستان کلی از ما گله کردند که چرا یک طرفه به قاضی رفته ای و فقط نیمه خالی لیوان را می بینی در حالی که این همه زحمت پای ورزش استان کشیده شده است . ما هم واقعاً نمی دانیم از کجا شروع کنیم . از این همه حرمت و جایگاه والای پیشکسوتان که رعایت می شود و در همه مراسمات آن ها در جایگاه ویژه نشسته اند و تا قبل از مرگ از تجربیات آنان نهایت استفاده را می بریم . از کیفیت بالای سالن ها و استادیوم های استان مثل استادیوم 15000 نفری سنندج که پس از 3 بار افتتاح با دستان مبارک 3 رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی ، چمن ، رختکن و سرویس های بهداشتی خوبش به دفعات مکرر به تماشاچیان و ورزشکاران خدمات داده و یا استادیوم ملک نیا که با کارشناسی فوق العاده سر موعد مقرر بازسازی و با بهترین کیفیت و تعهد پیمانکار مبنی بر رفع نواقص آماده تحویل به فوتبالی های استان است . از انتخابات روسای هیئت ها که اصلاً انتصابات نیست و سلامت حرف اول رو میزنه و کاملاً آزاد و بی طرفانه برگزار می شود . از حمایت های بی دریغ اداره کل ورزش و جوانان استان از همه هیئت ها در خصوص سرکشی و کنترل مداوم فعالیت ها و ارائه حداکثری خدمات مشاوره ای که امان روسای هیئت ها رو بریده و دارن کم میارن . از ساختار انعطاف پذیر اداری که در صورت نبود مدیر عالی ، سیستم به گونه ای طراحی شده که قائم به فرد نیست و آب از آب تکان نمی خورد . از حمایت به دریغ و بی چون چرا از پهلوانان و قهرمانان استان که مثلاً در عرصه کشتی فرنگی ، نام کردستان را در جهان مطرح کردند و ما به هر قیمتی آنها را نگه داشتیم و نگذاشتیم کوچکترین مشکل مادی داشته باشند . از جلسات مکرر با مسئولین هیئت های استان در خصوص رفع مشکلات و موانع اجرایی و تلاش همگانی برای سربلندی ورزش کردستان در ایران که به کرات شاهد آن بوده ایم . از انتقاد پذیری مدیران خدمتگزار مردم که از انتقادهای منصفانه بهترین بهره را برده و سعی در محو کردن منتقدان به هر نحو نمی کنند و ... . در این 7 سالی که بنده در هیئت فوتبال مشغول فعالیت بوده ام به جرات می توان گفت هیچ تعاملی از سوی تربیت بدنی با هیئت فوتبال صورت نگرفته و فقط هر از چند گاهی برگه ای تحت عنوان آمار مربیان و داوران فرستاده شده که با اندکی بالا و پایین کردن به پایتخت ارسال می گردد و فدراسیونی ها از این همه مربی و داور جوان و فعال شگفت زده می شوند . بیشتر تاسف ما از این است که افکار عمومی با خود فکر می کنند که در استان ما قحط الرجال است و همه بضاعت مدیریتی ما همین است که می بینیم در حالی که چنین نیست . به قول محمد طهماسبی بزرگوار ورزش استان که به اندازه تمام مدیران ورزش استان سابقه ورزشی دارد و حاضر نشد یک دقیقه حضور در میان بچه های زنگ ورزش را با حضور در دور باطل ناشایستگی عوض کند و خود را به  میز و پست و مقام بفروشد ، مرور زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد و خادمین واقعی به ورزش استان مشخص خواهند شد .   در شماره بعد راه حل ها و پیشنهادات برون رفت از وضعیت فعلی را ارائه خواهیم داد تا خدایی نکرده مثل همیشه از سوی غیرورزشی های ورزش به دست متهم به غرض ورزی و اخلال در ورزش استان نشویم .   

 




نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - چهارشنبه 91/5/26 توسط اشکان حسن خانپور

تاسیس آکادمی های فوتبال بی شک یکی از گزینه های مطلوب در جهت رشد و توسعه همه جانبه فوتبال است . با توجه به اینکه ورزش فوتبال در حال حاضر دارای قدرت اثرگذاری فراوان در حوزه های مختلف اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی است ، می توان با استفاده از یک برنامه جامع و بلند مدت ضمن آموزش و تربیت صحیح نونهالان ، فوتبال استان را از پایه و اساس متحول کرد . با توجه به شروع بکار آکادمی دکتر ذوالفقارنسب در سنندج در این نوشته می خواهیم چند حوزه کلیدی در خصوص آکادمی های فوتبال را مورد بررسی قرار دهیم . اول افزایش سطح مشارکت افراد از طبقات مختلف و یا به عبارت دیگر فرصت حضور یافتن در آکادمی است که می توان با برنامه های تبلیغاتی و تخفیف در هزینه های ورودی و با توجه به خط مشی های آکادمی آن را محقق کرد . دوم شناسایی و پرورش استعدادها است که ضمن رایزنی با فدراسیون فوتبال جهت برگزاری کمپ های منطقه ای و ملی ، می توان جهت شناسایی و پرورش استعدادها قدم های مثبتی برداشت . سوم استفاده از فوتبال به عنوان ابزاری در جهت اثرگذاری در حوزه اجتماعی و بهبود عملکرد رفتاری افراد است . برقراری ارتباط با ارگان های نظیر آموزش و پرورش و علوم پزشکی می تواند کمک موثری در جهت حفظ و ارتقاء سلامت نونهالان و ایجاد ارتباط مطلوب مدرسه و ورزش قهرمانی باشد . همچنین تعامل موثر با نهادهای غیر دولتی (NGO) ، عاملی اساسی در جهت توسعه مهارت های عمومی افراد در سطح جامعه است . تاسیس آکادمی دکتر ذوالفقارنسب در سنندج فرصتی بسیار مناسب در جهت توسعه فوتبال استان و ایجاد تحول بنیادین در بخش آموزش فوتبال پایه است . اما افسوس در این سال ها هر کسی که خواست در این شهر و استان قدمی بردارد ، ناجوانمردانه از سوی همشهریان ، آن چنان کوبیده شد و هر روز برایش بساطی چیدند که رفت و دیگر بر نگشت . بیاییم با اتحاد و همدلی که به واقع حلقه گمشده ورزش و به خصوص فوتبال استان است ، دکتر و یارانش را در خدمت رسانی به بچه های کردستان مدد رسانیم . بیاییم اخلاق ، دانش و اتحاد را سرلوحه کارهای خویش قرار دهیم تا نام کردستان بار دیگر در صحنه ورزش ایران و جهان بدرخشد .       




نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - پنج شنبه 91/4/23 توسط اشکان حسن خانپور

 

واقعه تلخ فوت ناگهانی مرحوم شریف عبداللهی از پیشکسوتان داوری فوتبال استان به راستی یادآور همه نامهربانی هایی است که سالها در حق او و امثال او از سوی دست اندرکاران امر ورزش که خود کوهی از شعار و کلمات بی عمل هستند ، روا داشته شده است. چرا در زمان حیات این افراد که به راستی تجربه چندین ساله آنها چه در بعد فنی و چه در بعد اجتماعی در هیچ دانشگاهی تدریس نمی شود ، خودمان را به ندیدن می زنیم ؟ چرا ارزش این انسان ها برای ما حتی از یک استادیوم و یک سالن ورزشی کمتر است ؟ مگر آنان در روزهای سخت ورزش این استان به داد ما نرسیدند و آبروی ما را نخریدند ؟ در مجموعه ورزشی 15000 هزار نفری که چندین بار افتتاح شد و ان شا الله قرار است استادیوم 6000 نفری بسکتبال نیز تا 15 سال آینده به بهره برداری برسد تا شاید حادثه تلخ حذف تیم بسکتبال هیئت کردستان که با بی درایتی محض مسئولان ورزش استان از بازی خانگی مقابل داماش محروم شد و همان باخت در خانه بسکتبال تا سالها از ذهن بسکتبالی ها پاک نخواهد شد ، هیچ نوع وسایل اولیه امداد و نجاتی یافت نمی شود و اگر هم هست هیچ کسی تا به حال رنگ آن را ندیده است . مگر تعبیه کردن یک اتاق امداد با وسایل کامل پزشکی از جمله کپسول اکسیژن چه هزینه گزافی در بر دارد که کسی به فکر آن نیست ؟ در آن مجموعه با وجود سالن استخر ، کشتی و فوتبال و تمرینات مداوم پیشکسوتان که آرزو به دل ماندیم آن ها را در یک تیم واحد و با سازماندهی مناسب ببینیم ، هر زمان ممکن است واقعه ناگواری رخ بدهد و خدایی ناکرده جانی به خطر بیفتد ، اما دریغ از یک ذره تدبیر و درایت آقایان که به راستی جان انسان ها برایشان هیچ ارزشی ندارد . گواه این ادعا هم پول هایی است که به جای خرج کردن در امور امنیت و سلامت مکان های ورزشی ، بدون هیچ برنامه ای خرج بازی های دوستانه و بی فایده می شود . مگر مرحوم عبداللهی می تواند مشوق و الگوی فوتبالی های استان باشد یا امثال بازیکنان از رده خارجی که در دربی های پایتخت اخلاق و ادب و انسانسیت را زیر پا می گذارند ؟ آری این است داستان چندین ساله پول هایی که به بهانه خوش خدمتی و حفظ پست و مقام به پایتخت برگشت می خورد و یا در امور بی ارزش و ظاهری خرج می شود . دیگر زمان آن رسیده است که در عمل آدم ها را به عنوان ارزشمندترین دارایی سازمان پاس بداریم چرا که بهره بردن از تجربه این افراد در زمان حیات آنان درمان مناسبی برای دردهای ورزش استان است و گرنه به قول معروف خیلی زود دیر می شود . 

 




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/3/10 توسط اشکان حسن خانپور

sharif abdollahi

پیشکسوت داوری استان کردستان آقای شریف عبداللهی در حال تمرین در روز چهارشنبه 91/2/27 در استادیوم 15 هزار نفری سنندج دار فانی را وداع گفت . این واقعه به حدی غیر منتظره بود که جامعه فوتبال و ورزش استان را غرق در ماتم نمود هر چند در مقابل تقدیر حضرت پروردگار چاره ای جز رضا و تسلیم نیست . برای بازماندگان آرزوی صبر جمیل و برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی را طلب می نماییم . 




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/2/28 توسط اشکان حسن خانپور

amjad




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/2/4 توسط اشکان حسن خانپور

ali ghoraishy




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/1/29 توسط اشکان حسن خانپور

arman




نوشته شده در تاریخ شنبه 91/1/26 توسط اشکان حسن خانپور
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

اشکان حسن خانپور

ashkan_2425@yahoo.com
bahar 20

مترجم سایت

مترجم سایت