سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ئاگرین

تا به امروز مطالب بسیاری در باب معضلات،مشکلات و بیم و امیدهای ورزش استان به نگارش درآمده است که امید است مدیران و مسئولان توانسته باشند ذره ای هم که شده از آنها بهره برده و تحولی در حوزه های کاری خود ایجاد کنند اما با درجه ای از خودشیفتگی که از آنان سراغ داریم بعید است که چنین بشود . اصولا واژه مشاور و مشاوره در سازمان ها نمایشی بوده و بودنی بدتر از نبودن است . در این مطلب به یکی از معضلات اساسی و فراگیر حال حاضر ورزش استان می پردازیم . بهتر است با یک مثال شروع کنیم . فردی به عنوان کارشناس خبره و پیشکسوت به یک برنامه تلویزیونی دعوت می شود و چندین جمله در مدح ایشان و خدمات گرانبهایشان به ورزش استان پشت سر هم بیان می شود . حال واقعیت این است که ایشان بانی بی عدالتی و تبعیض است . ایشان چند جوان زحمت کش و شایسته را از اردوی تیم های ملی محروم کرده است . ایشان سعی دارند زحمت های مربیان جوان و با علم را با به حاشیه بردنشان زیر سوال ببرند.علاقه عجیب ایشان هم به فرافکنی و اغراق در مورد شرایط کنونی حاکم بر ورزش استان هم که زبانزد خاص و عام است . به راستی نقش رسانه ها بایستی چگونه باشد . برنامه نود علی رغم تمامی فراز و نشیب های خود توانسته است با سرلوحه قراردادن صداقت و به چالش کشیدن مسئولان در حوزه اختیارات و مسئولیت های اجتماعی خود طرفداران بسیاری از اقشار مختلف جامعه را به سوی خود جلب کند . اما انگار به چالش کشیدن در رسانه های ما واژه ای غریب است . چند دقیقه ای تامل کافیست . بدیهی است هر انسانی در هر جایگاهی از اشتباه مصون نیست اما هدف و انگیزه متفاوت است و چیزی جز رسیدن به منافع شخصی و خانوادگی نیست . آیا در این سالها چیزی جز قول ها و شعارهای غیرواقعی شنیده اید؟ آیا چیزی جز نابودی قهرمانان دیده اید؟ شما را به خدا مگر کل ورزش استان چقدر گردش مالی دارد که به این زودی های سیر نمی شوید . بدیهی است کسانی که قبول مسئولیت می کنند باید پاسخگو باشند . آنهایی که نزدیک انتخابات شعارهایشان گل می کند و تا آخر دوران کاری خود به فکر انتصاب اطرافیانشان هستند باید پاسخگو باشند . از تمامی رسانه های استان انتظار است تا صداقت و راست گویی را رواج داده و تنها به دعوت از چند کارشناس و دلسوز نما بسنده نکرده و تمام توان خود را صرف تعریف و تمجید نکنند . بار دیگر تاکید می گردد اولین قدم در جهت اجرای برنامه های اصلاحی ، تجزیه و تحلیل و درک شرایط حال حاضر ورزش استان به شیوه ای واقع بینانه است که امید است در آیند های نزدیک و با همدلی و مشارکت موثر شاهد آن باشیم . چقدر باید منتظر بمانیم تا سرنوشت ورزشی نوجوانان و نونهالان آینده دار و با استعداد کردستان را در دستانی شایسته و با لیاقت ببینیم . نه در دستانی که برای مصاحبه کردن با یک روزنامه چندین نفر را واسطه می کند .     

 

                                                                                                                     اشکان حسن خان پور (ئاگرین)




نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - چهارشنبه 93/5/23 توسط اشکان حسن خانپور

تیم فوتبال بانک مسکن استان کردستان که در شهریور ماه 92 به مسابقات کشوری که در شیراز برگزار شد اعزام گردید . در عین شایستگی به دلیل مصدومیت چند بازیکن از صعود به مرحله بعد بازماند . امید است با از سرگیری تمرینات مداوم و برنامه ریزی مناسب شاهد افتخار آفرینی این تیم در مسابقات آتی باشیم . 




نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - سه شنبه 93/5/15 توسط اشکان حسن خانپور

هیمن عزیز دستانم را توانی برای نوشتن نیست . باور کردنش سخت است بسیار سخت تر از آنی که بشود تصور کرد . اما می خواهم بنویسم برایت از کسانی که دلبسته صداقت و مهربانی هایت بودند . در این زمانه ای که ورزش استان گرفتار بی حرمتی ها و بی معرفتی های بسیاری است ، انگشت شمارهایی هنوز هم هستند که بی شک تو یکی از آنها بودی . ما را ببخش که در روزهای بودنت قدرت را ندانستیم ، ما را ببخش که در روز نبودنت به مغزهایمان فشار می آوریم که چند جمله ای برایت بنویسیم . ما را ببخش که همه مهربانی و ارادتمان را به روزهای نبودنت موکول کردیم . ما را ببخش که بعد از مدت ها امروز صبح جمعه قصد دیدار کردیم . ما را ببخش که کمک ها و تمرین هایت را زیر سوال بردیم و امروز ناباورانه آمده بودیم . این عادت ماست . تو گفتی که میخواهی مربی زندگیمان باشی و در کشمکش های زندگی یار و یاورمان باشی . یاد آنهایی افتادم که حتی حاضر به گفتن اینچنین جملاتی نیستند اما برای گرفتن پست و مقام چه جملاتی که پشت هم نمی چینند . تو با تمرین هایت قلبمان را تسخیر کردی و روحمان را الهام بخشیدی درست همانطور که خودت در آغاز کار وعده داده بودی . فوتبال های دبیرستان را از یاد نمی برم آنجایی که سفیدی و صداقت حرف اول را می زد و ما رقابتی رفاقت وار را تجربه می کردیم و خبری از تخریب و تنش نبود . خودت گفتی که برای تا ابد ماندن باید رفت گاهی به قلب کسی و گاهی از قلب کسی و چه ماهرانه به قلب هایمان آمدی و نخواهی رفت . سال های سال است که تصمیم می گیریم از امروز اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و راه اخلاق و درستی را پیش بگیریم اما ورزش استان کردستان عرصه تخت و تاز آدم هایی شده است که در نردبان کردن دیگران استاد شده اند . سال 92 را با از دست دادن 2 ورزشکار به پایان می بریم . محمد رحمانی بازیکن شایسته کامیارانی را نیز که در تیم بعثت کرمانشاه حضور داشت بر اثر سانحه تصادف از دست دادیم . امید است عبرت را واژه ای با ارزش بنگریم و اتفاقاتی این چنین ناگوار تلنگری باشد برای متوقف شدن کارهایی که در شان یک انسان نیست . البته یادمان نرود مسئله نابسامانی جاده های استان هم چندین سال است که سبب اتفاقات ناگواری می شود و درخواست داریم که اگر امکان دارد در حاشیه امورات شخصی و مادی خود که احتمال دارد به آن ور آب ها هم کشیده شده باشد ، گوشه چشمی هم به این مشکلات داشته باشید .

دوست دارم مطلب را با شعری از هیمن در صفحه شخصی اش به پایان ببرم :

بس که نادیدنی از دوست و ز دنیا دیدم


روشنم گشت که آسایش نابینا چیست   

                                                                                                                                                        اشکان حسن خان پور (ئاگرین)




نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - یکشنبه 92/12/26 توسط اشکان حسن خانپور




نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - پنج شنبه 92/12/16 توسط اشکان حسن خانپور

انگار در این سال ها عادت کرده ایم ورزش کردستان را بدون پیش وندهایی مثل : معضلات ، مشکلات ، گرفتاری ها و ... تصور نکنیم. این سخن از روی نا امیدی نیست بلکه حوادثی که پی در پی به وقوع می پیوندد به ما نشان می دهد که عزمی جدی و اساسی در جهت رشد همه جانبه ورزش استان در کار نیست و صرفاً اگر کاری انجام می شود به جهت رفع تکلیف های روزانه است. مطالب و مقالاتی که توسط ورزشی ها و البته غیر ورزشی های آگاه به رشته تحریر در می آید نقش بسزایی در ارتقای سطح آگاهی جامعه از روندهای حاکم بر مجموعه ورزش استان دارد. به شرطی که صداقت و اخلاق 2 اصل حاکم بر افکار و نوشته هایمان باشد. هر چند درصد خودشیفتگی مدیران به حدی بالاست که تصورش را هم نمی توان کرد که گوشهایشان حرف ها را بشنود. اما آنچه که بسیار آزار دهنده به نظر می رسد و می خواهیم بدان بپردازیم این است که فرآیند نظارت بر عملکرد در مجموعه ورزش استان مطلوب نبوده که خود باعث صدمات بسیاری شده است و بسیار درناک تر اینکه مقصران و عاملان عقب افتادگی هیچ وقت شناسایی و معرفی نشده اند و با قدرت بیشتر به تاخت و تازهای خود ادامه می دهند. بارها گفته ایم و بار دیگر هم می گوییم نیروی انسانی در عصر حاضر مهم ترین سرمایه یک سازمان به شمار می رود در حالی بیشترین مشکلات از این حوزه ناشی می شود. چه کسانی باعث می شوند بازی بسیار مهم تیم بسکتبال در چند سال قبل با بی درایتی محض به خانه بسکتبال منتقل شود و آن باخت تاریخی باعث عقب افتادگی چندین ساله بسکتبال استان شود؟ چه کسانی اسطوره والیبال ایران را فقط چند ماه پس از فعالیت فراری می دهند؟ چه کسانی چند هفته مانده به انتخابات اتو کشیده در جمع تماشاگران حاضر شده و پس از توهم مردمی بودنشان وعده های غیر منطقی و غیر ممکن می دهند؟ چه کسانی روز و شب در فکر افزایش چند سانتی متری سرانه ورزش استان هستند در حالی نصف آن سانتی مترها هم قابل استفاده نیست؟ چه کسانی ادعا می کنند که باید همه اتفاقات از کانال آنها عبور کند؟ روزها را با امیدواری سپری می کنیم بی خبر از آنکه در ذهن آقایان چیزی جز بقای خودشان نیست. آوازه خدمتشان در هر کوی و برزن پیچیده است اما دریغ از برداشتن قدمی ناچیز برای جوانان و نوجوانان این استان. در هر حال عدم نظارت کافی بر عملکرد نیروی انسانی باعث یک سلسله تصمیمات اشتباه و بعضاً خطرناک می شود که جز نابودی یک نسل از ورزشکاران و روانه شدن نسل جوان ما به کانون های خلاف و فساد نتیجه ای در پی نخواهد داشت . البته که می دانیم این ها برایشان اهمیت زیادی ندارد و با توجیهی چند دقیقه ای سر و ته قضیه را هم می آورند . هیچ راهی نداریم جز اینکه به شما بگوییم : لطفاً بروید . از ورزش و از هر پست و مقامی که کوچکترین ارتباطی به ورزش دارد بروید . 

                                                                                                                                                                                    اشکان حسن خان پور




نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - دوشنبه 92/9/5 توسط اشکان حسن خانپور

گرایش هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه به ورزش نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه و امنیت اجتماعی دارد . در مطالب گذشته بارها به معضلات و مشکلات اساسی ورزش استان اشاره نمودیم که عمده ترین آن به عقیده نگارنده ، سپردن پست ها و مسئولیت های ورزشی استان به افراد نالایق و غریبه با ورزش است . بدیهی است حتی در صورت داشتن آخرین تکنولوژی های سخت افزاری ، بدون منابع انسانی شایسته و توانمند و صد البته با اخلاق راه به جایی نخواهیم برد . استان کردستان نیز ثابت کرده که همواره سرشار از استعدادهای ناب ورزشی است که اگر در طول این چندین سال کارهای بزرگ را به آدم های کوچک واگذار نمی کردیم الان حرفی برای گفتن داشتیم . اینک زمان افسوس خوردن در مورد وقایع گذشته و شعار دادن نیست . همه بر این مسئله واقفیم که شورای شهر ارگانی اثرگذار در ورزش استان است که می تواند با ایجاد یک تعامل مطلوب با نخبگان ورزش استان در 2 حوزه همگانی و قهرمانی یار و یاور ورزش استان باشد . ما ورزشکاران کسانی را می خواهیم که ورزش هم برایشان به اندازه پل و جاده و تونل مهم باشد . ما کسانی را می خواهیم که فعالیت خود را فقط به حضور در یک مسابقه ورزشی و آن هم در آستانه انتخابات مختص نکنند . کسانی را می خواهیم که با پاداش های 50 هزار تومانی شان و منزلت ورزشکاران را پایین نیاورند . کسانی که را می خواهیم که به یاد ایام قدیم در یک سال از کاردانی به کارشناسی ارشد جهش نکنند . کسانی را می خواهیم که کمک و یاری خود را مشروط به عضویت در هیئت مدیره و کادر فنی تیم ها نکنند . کسانی را می خواهیم که سرنوشت ورزش استان برایشان اهمیت زیادی داشته باشد . از همه مهم تر در بیانات و مطالب برخی افراد می بینیم که آنان نه تنها برنامه مدونی در خصوص ورزش ارائه نداده اند بلکه در کمال تاسف فرق بین برنامه و اهداف را نمی دانند . عزیزان ارتباطات روز به روز و در همه جهات در حال گسترش است و نباید شعور و فهم و درک مخاطبان خود را در سطح بسیار پایینی تصور نمائید . اگر ادعای خدمت به ورزش استان در قالب شورای شهر را داریم می بایست در قدم اول از تمامی ابعاد ورزش استان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و سپس برنامه ها و راهکارهای مناسب را ارائه دهیم . کاری که دوره های قبل نکردیم چون چیزهای دیگر بیشتر از ورزش برایمان اهمیت داشت . نکردیم چون از اول هم قصد و نیت ما آن نبود .                                                   

 

                                                                                                                                   اشکان حسن خان پور




نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - دوشنبه 92/3/21 توسط اشکان حسن خانپور

آرمان اسعدی کمک داور شایسته و با اخلاق سنندجی با عملکرد خوب خود در این فصل و قضاوت در چند مهم فصل به عنوان کمک داور دیدار حساس تیم های تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان انتخاب شده است . این دیدار روز دوشنبه ساعت 19 در تبریز انجام می شود . از صمیم قلب برای او آرزوی سربلندی و موفقیت داریم . بدون شک او نگین داوری فوتبال کردستان است .




نوشته شده در تاریخ یادداشت ثابت - شنبه 92/1/25 توسط اشکان حسن خانپور
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

اشکان حسن خانپور

ashkan_2425@yahoo.com
bahar 20

مترجم سایت

مترجم سایت