سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ئاگرین



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/4/22 توسط اشکان حسن خانپور



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/4/22 توسط اشکان حسن خانپور

 

با شنیدن نام باشگاه از خود خواهید پرسید آیا به راستی یک باشگاه به معنای واقعی در فوتبال استان وجود دارد؟ جواب بسیار ساده است. خیر. جوانان این خطه بدون شک از حداقل امکانات هم برخوردار نیستند. زمین تمرین اختصاصی هیچ معنایی ندارد. هیچ یک از باشگاهها تشکیلات و ساختمان اداری ندارند و فقط با نامها بازی میشود.شاهین،فرمانداری،زاگرس،مقاومت،خورشید زریوار،قندیل و ...  . با این شرایط هیچ انتظاری نداریم که همه چیز خوب و حساب شده پیش برود. اما هنوز امید داریم. یادمان نمی رودبازیکنانی که از این استان هم اینک در سطح اول فوتبال کشور فعالیت دارند در همین باشگاهها پرورش یافته اند. حال به مسئله اصلی بپردازیم. نقش باشگاهها در رفع مشکلات داوری چیست؟ اولین مورد مربی است. بازیکنان تحت اختیار و دستور مستقیم مربی قرار دارند. عدم برخورد مناسب مربیان با داوران بازیکنان را به این فکر وا می دارد که این کار مناسب است.چون اگر نبود مربی من آنرا انجام نمی داد. جالب اینجاست در برخی موارد بازیکنان مربی را به آرامش در کنار زمین دعوت میکنند.متاسفانه اکثریت مربیان استان به هر قیمتی برد میخواهند حتی اگر در این بین شخصیت انسانی چند نفر به اسم داور زیر سوال برود. مورد بعدی باشگاه داران است. کسانی که سرمایه خود را به فوتبال تزریق میکنند در حالی که هیچ درآمد و سودی عاید آنان نمیگردد.به راستی هدف آنان از ورود به عرصه فوتبال چیست؟ رشد فوتبال و خدمت به جوانان!!! باید به این نکته اعتراف کرد که بیشترین نقش را آنان ایفا خواهند کرد که به طور خلاصه عبارت است از: انتخاب مربی کارآمد و باصلاحیت،تدوین اصول ارزشی باشگاه و انتقال آن به تک تک اعضای تیم،اعمال سیاست تشویق و تنبیه به طور مستمر و اصولی،برخورد مناسب با کمیته داوران و ...  . در نهایت همه چیز دست به دست هم خواهد داد و بازدهی کار توسط بازیکنان نمود پیدا خواهد کرد. بازیکنانی از لحاظ فنی توانا و از نظر شخصیتی بالا که در مستطیل سبز فقط به ارائه فوتبال زیبا و احترام به تیم مقابل و داوران فکر میکنند و در حال حاضر دیدن چنین کسانی آرزوی ماست و اغراق نیست اگر بگوییم تعدادشان از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمیکند. این ها آرزوهایی هستند که میخواهیم به کمک همدیگر آنها را در آینده ای نزدیک به واقعیت تبدیل کنیم. آینده ای که برایمان مبهم و تاریک است.




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 87/4/20 توسط اشکان حسن خانپور

 

پیشرفت روزافزون و پیچیدگی سیستمهای مورد استفاده در فوتبال یک نگرانی عمده را برای دست اندرکاران از بابت برگزاری هرچه سالمتر و زیباتر مسابقات فراهم آورده است. تیمهایی که متحمل هزینه های مادی و غیر مادی فراوانی می شوند به این امید گام به میدان مبارزه میگذارند که نتیجه را از آن خود کنند. هرچند تعداد معدودی نیز در این بین اصول اخلاقی و انسانی را زیر پا میگذارند و به هر قیمتی برد میخواهند. در این بین داوران بااقتدار و سالم خواهند توانست بخش عمده ای از این نگرانی را بر طرف کنند.در کردستان هم فوتبال از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در سالهای اخیر بازیکنانی از این استان به تیمهای لیگ برتری منتقل شده اند و همین خود انگیزه بزرگی برای سایر بازیکنان فراهم آورده است. اما با پیشرفت اندک سطح کیفی فوتبال استان داوری ها همچنان با مشکل روبرو است. عدم عکس العمل مناسب به این مشکلات نشان دهنده این است که از وضع موجود راضی هستیم.در حالی که وضع موجود به هیچ وجه مطلوب نیست. داوران این استان به شرطی که از پتانسیل بالای خود استفاده کرده و آنرا بالفعل کنند بی شک به جایگاههای بالاتری خواهند رسید. رفع مشکلات در عرصه داوری استان همت همگانی را می طلبد. باشگاهها،هیئت فوتبال و کمیته داوران باید با یک تعامل منطقی شرایط موجود را تجزیه و تحلیل کرده و راه حلهای موجود را شناسایی نمایند. این مشکلات در سالهای اخیر آنچنان شدت یافته است که تعدادی از داوران عطای داوری را به لقایش بخشیده اند. برخورد نامناسب بازیکنان با داورروزبه روز بیشتر شده وهنوز راه چاره ایی اندیشیده نشده است. جالبتر آنکه کمیته انضباطی نیز از قاطعیت لازم برای برخورد با متخلفان برخوردار نیست. هیئت فوتبال به عنوان متولی اصلی فوتبال در استان ملزم است همفکری و مشاوره های خود را با کارشناسان و پیشکسوتان و دلسوزان فوتبال استان به سرانجامی برساند همچنان که میگویند: دوصد گفته چون نیم کردار نیست.  




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 87/4/20 توسط اشکان حسن خانپور



نوشته شده در تاریخ شنبه 87/4/15 توسط اشکان حسن خانپور

مدتی است رئیس کمیته داوران استان با هیئت فوتبال قطع همکاری نموده است.از آنجایی که ریشه یابی این موضوع کمکی به حل مشکلات نمیکند فقط آرزو داریم این مرد بزرگ و همواره پشتیبان رئیس هیئت به جمع داوران بازگردد.




نوشته شده در تاریخ شنبه 87/4/15 توسط اشکان حسن خانپور
<   <<   6      
درباره وبلاگ

اشکان حسن خانپور

ashkan_2425@yahoo.com
bahar 20

مترجم سایت

مترجم سایت